دستگاه های رول فرمینگ گروه صنعتی اتحاد​

دستگاه رول فرمینگ چیست؟

دستگاه رول فرمینگ ورق یا دستگاه شکل‌دهی غلتکی ورق (با نام انگلیسی: Roll Forming Machine) برای ایجاد شکل‌های متنوع غلتکی بر روی ورق‌های آهنی و غیرآهنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قابلیت تولید انواع پروفیل‌های فلزی، لوله، و ورق‌های طرح‌دار را داراست. در این روش، ورق‌های فلزی را بر روی شافت‌های دستگاه قرار می‌دهند و با توجه به نوع قالب و روش مورد نظر، به شکل‌های مختلف تولید می‌شوند. این عملیات بسیار پرکاربرد است و بیش از ۴۰٪ از فولاد مورد استفاده در صنایع مختلف توسط این تکنولوژی تولید می‌شود. تمام این فرایند شکل‌دهی به نوار ورق‌های فلزی در امتداد مستقیم، طولی و موازی خطوط خمش توسط دستگاه فرمینگ انجام می‌شود.

تجهیزات فرمینگ ورق به صورت خطوط تولید انعطاف‌پذیر تحویل داده می‌شوند و تمام این خطوط FMS (سیستم تولید انعطاف‌پذیر) از پیشرفته‌ترین سیستم‌های برنامه‌نویسی تشکیل شده‌اند که اشکال واقعی را با ابعاد واقعی تولید می‌کنند. علاوه بر مدل‌های استاندارد، ما قادر به اضافه کردن تجهیزات ویژه با طراحی سفارشی و ارائه ارزیابی فنی کامل برای خطوط تولید ورق فلزی هستیم.

دستگاه رول فرمینگ پروفیل

دستگاه رول فرمینگ پروفیل، یک تجهیزات صنعتی است که برای تولید انواع پروفیل‌ها از ورق‌های فلزی یا غیرفلزی استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از فرآیند فرمینگ، ورق‌ها را به شکل‌ها و پروفیل‌های مختلف تبدیل می‌کند. فرآیند رول فرمینگ پروفیل درخت‌های شکل‌دهی غلتکی را از استفاده از قالب‌های مخصوص گرفته و با اعمال فشار و تغییر شکل به ورق‌ها، آن‌ها را به شکل‌های دقیق و مشخصی می‌آورد.

این دستگاه معمولاً شامل یک سری غلتک‌ها، شافت‌ها، و سیستم‌های کنترلی است که به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک عمل کرده و انواع پروفیل‌های فلزی از جمله پروفیل‌های سقف، دیوار، لوله، و سایر اشکال مختلف را تولید می‌نماید. این دستگاه‌ها عمدتاً در صنایع ساختمانی، خودروسازی، و صنایع مختلف دیگر برای تولید محصولات با ابعاد و اشکال مختلف به کار می‌روند.

انواع دستگاه رول فرمینگ پروفیل

  • رول فرمینگ پروفیل U
  • رول فرمینگ پروفیل C
  • رول فرمینگ پروفیل I
  • رول فرمینگ روفیل L
  • رول فرمینگ پروفیل Z
  • رول فرمینگ پروفیل

مشخصات فنی دستگاه رول فرمینگ پروفیل C، U، Z :

در دستگاه رول فرمینگ مورد نظر، توانایی تغییر سریع خط برای تولید پروفیل‌های C، U، Z و Sigma Profiles FMS وجود دارد. علاوه بر این، این دستگاه امکان تنظیم سریع و آسان عرض و ارتفاع پروفیل را به کاربر می‌دهد. محدوده ابعاد نیز به شرح زیر است: عرض نوار از 70 تا 400 میلی‌متر، ارتفاع نوار از 45 تا 100 میلی‌متر و ضخامت نوار از 1.5 تا 4.0 میلی‌متر. این دستگاه به عنوان یک رول فرم دوبلکس عمل می‌کند و عملیات پانچ و برش باید توسط شش سر پرس در مناطق مختلف انجام شود. پس از اتمام فرآیند، نوار تولید شده توسط نقاله، بالابر یا حمل‌کننده به پایان مراحل تولید منتقل می‌شود. گزینه‌های این دستگاه شامل گروه برش می‌باشند.

دستگاه رول فرمینگ گاردریل چیست ؟

دستگاه رول فرمینگ گاردریل یک تجهیزات صنعتی است که برای تولید گاردریل (حفاظ فلزی یا سیاه فلزی) از ورق‌های فولادی یا غیرفلزی استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از فرآیند فرمینگ، ورق‌ها را به شکل‌ها و پروفیل‌های خاصی تبدیل می‌کند که برای حفاظت و مرزنگاری محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند.

در فرآیند رول فرمینگ گاردریل، ورق‌های فولادی به وسیله غلتک‌ها و قالب‌های خاصی که روی دستگاه نصب شده‌اند، شکل داده می‌شوند. این دستگاه قابلیت تولید گاردریل با ابعاد و اشکال مختلف را داراست و به عنوان یکی از تجهیزات مهم در صنعت ساخت و ساز، حفاظت محیطی و ایمنی استفاده می‌شود.

اجزای دستگاه رول فرمینگ گاردریل

 

سیستمتوضیحات
رول باز کن هیدرولیکبرای باز کردن ورق فلزی که قرار است به گاردریل تبدیل شود استفاده می‌شود.
سیستم اطو ورقبرای صاف کردن ورق فلزی استفاده می‌شود.
سیستم تغذیه با سروو موتوربرای تغذیه ورق فلزی به قسمت شکل دهی استفاده می‌شود.
سیستم شکل دهی (رول فرمینگ)برای شکل دادن ورق فلزی به شکل گاردریل استفاده می‌شود.
سیستم پانچ هیدرولیکبرای ایجاد سوراخ‌های مورد نیاز در گاردریل استفاده می‌شود.
واحد برش هیدرولیکبرای برش گاردریل به قطعات مورد نیاز استفاده می‌شود.

در چه صنایعی از رول فرمینگ استفاده می‌شود؟

رول فرمینگ به عنوان یکی از عملیات مهم در تولید صنعتی، در انواع صنایع از جمله ساختمان‌سازی، خودروسازی، تولید ماشین‌آلات، صنایع خانگی، صنایع الکترونیکی و ... به کار می‌رود. در صنعت ساختمان‌سازی، این فرآیند برای ساخت پروفیل‌های فلزی استفاده می‌شود که در درب و پنجره، سقف و دیوارکوب، دریچه‌ها، پنل‌های شیشه‌ای و سایر محصولات مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حوزه خودروسازی، رول فرمینگ برای تولید اجزاء مانند بدنه خودرو، پنل‌های درب، سقف و کف خودرو به کار می‌رود. همچنین در صنایع تولید ماشین‌آلات، این فرآیند برای تولید قطعات مورد نیاز در تجهیزات کشاورزی، صنایع غذایی و سایر صنایع متنوع به کار می‌رود.

دستگاه رول فرمینگ

ماشین سازی گروه صنعتی اتحاد

تکنولوژی رول فرمینگ این دستگاه‌ها به شرکت‌ها و صنایع مختلف امکان می‌دهد تا به صورت موثر و با کیفیت بالا، محصولات خود را تولید کنند. شرکت احاد با توجه به نیازهای مشتریان، دستگاه‌های رول فرمینگ با ویژگی‌های متنوع و قابل تنظیم ارائه می‌دهد تا بهترین عملکرد را در تولید محصولات فلزی فراهم سازد.

گروه صنعتی اتحاد در زمینه ماشین‌سازی و تولید دستگاه‌های رول فرمینگ فعالیت دارد. دستگاه‌های رول فرمینگ توسط این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مهندسی مدرن طراحی و ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها به منظور تولید انواع پروفیل‌ها و قطعات فلزی با ابعاد و اشکال مختلف، از جمله گاردریل و سایر محصولات مشابه، به کار گرفته می‌شوند.